VROUWEN, loop met ons mee!

Fysiotherapie Hatert brengt hardlopen naar (allochtone) meiden én dames toe. De Worldrunners is gezellig, leuk en sportief. Het is een hardloopcursus van 10 weken. Samen met ‘medebeginners’ ga je over die drempels heen. Je krijgt training van goede trainerster in Hatert zelf. De trainster geeft je een goede basis met zowel theorie- als praktijk-oefeningen.


De training is gericht op beginners. Een unieke gelegenheid om een begin te maken met het lopen. We trainen tien weken. daarna kun je al meelopen met de Marikenloop! Die is op zondag 20 mei 2012. Je kunt deelnemen aan 5 of 10km. Op tien donderdagavonden van 19:30 – 21:00 uur krijg je training in de mooie omgeving van Hatert. Je traint 1x in de week samen en daarnaast ga je zelf aan de slag. Na zes lessen ben je dan al instaat om 20 minuten (ca. 3 kilometer) aan één stuk hard te lopen.


Start : Donderdag 8 maart 2012 (infobijeenkomst)

Waar : Wijkcentrum, Couwenbergstraat 22, F3.

Tijd : 19:30 – 21:00 uur.


Er zijn geen kleding voorschriften. Ben je enthousiast? Neem dan ook een vriendin mee!

  • Eerst moet je je inschrijven bij de balie van Fysiotherapie Hatert, aan de Geeresteinstraat of opgeven via de mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Bij vragen kun je bellen naar: 024 – 3557438 en vraag naar Marlies van Pelt.
  • Na het inschrijven wordt er persoonlijk contact met je gezocht.
  • De kosten voor dit alles: €30,- (incl. een paar nieuwe hardloopschoenen)

Met veel extra’s?

  • Eén paar gratis hardloopschoenen *
  • Voedingsadvies
  • Voorlichting blessure preventie
  • Samen meedoen aan de Marikenloop
  • Eigen(dames)kleedkamer Marikenloop

Hoe ziet een training eruit? Een training duurt ongeveer 1,5 uur.

  • Verzamelen bij wijkcentrum Hatert.
  • Korte theorie: informatie over voeding, blessure preventie.
  • Lopen naar startpunt
  • Warming-up: losmakende oefeningen om de spieren op te warmen (5min)
  • Loopscholing: om de looptechniek te leren (5-10 min)
  • Kern: duurloop of intervaltraining (45min)
  • Cooldown: rekken en strekken na de training (10 min)
  • Samen terug naar Wijkcentrum Hatert. (5-10 min).

Kom gezellig meedoen, we zien je graag op 8 maart!

* Alleen bij deelname aan gehele traject van de Wordrunners op voorbereiding voor de Marikenloop in 2012.


 

 

Dit artikel is ook beschikbaar in de originele opmaak als PDF-bestand.